HONEYMOON PART 2

Part 2 ni kire activity day 1 kami la..
Kami dari kepong ke kl sentral dlm pukul 730pg n sampai sana kami naik bus ke lcct.tiket sorg RM10 n pukul 830 bus pon gerak sampai lcct pkl 930 n kami bfst kt food court lcct(nasi ayam kt situ memang sedap) dah kenyang kami ke terminal utk print boarding pass n b4 tu kami dh check-in online(dapat barcode tuk print boarding pass) bile sampai machine tu tetiba die kate awal lagi so xbole print..kami pon g la minum kat oldtown cafe ye la lama lg pon nk terbang pkl 115pm.so dlam pkl 1215pm kami pon g la nk print lagi skali skali staff tu kate xbole kena g kaunter sbb dh lambat(AA ni ada masalah masa ke ape).kami g la kaunter beratur dah la ramai takut tertinggal hihi..pastu smpai turn kami aku pon complaint la n staff tu kte AA mmg ada problem hurmmm..

Lps dh dpt pass kami tra ke gate D utk immigration n luggage checking(utk ke thailand skang ada gate khas,kalu x dulu jenuh nk jln jauh nk g kt flight. Sampai immigration beg kami kena tahan sbb ada liquid contains lebih 100ml(burn aku pye rexona body spray baru beli n perfume victoria secret huaaaa) padahal setengah botol je.alasan die botol tu 100 ml..tipu ini semuaaa!!

Xda rezeki nk berwangi2 time honeymoon hihi..lps dh settle sume kami ke flight kami AK1968 n seat yg dibooking awal 16e & 16f sbb nk duk tepi tingkap haha...
Perjalanan bak kate pilot 1jam tp kami sampai 45min aje, dh sampai kami pon ke immigration tuk cop buku merah ni(kalu ke thailand,sume penumpang akn dapat kertas biru tuk di fill up for immigration purposes, ada 2 kerat 1 kite bagi masa nk msk n 1 kena simpan elok2 sbb nk bagi masa balik nt). So dh settle immigration kami pon duk cari agent kami,skali xjumpe daa..dh dekat sejam baru org tu tye kami cari sape..upenye agent tu ada amik org lain skali puihh die tulih nama aku kecik sgt ne nak nampak..so ada la fmly melayu dgn kami selamat dorg xkomplen hihi..sbb kami sampai tghr so xda la bfst, die ganti dgn lunch(kami makan dekat duck mee restaurant muslim ye, sbb ms beli package tu kamu request nk halal food)

Kami pilih makan nasi ayam je, sebab rasa pelik nk makan mee itik plak.
After lunch, kami pon bergerak ke 'Tiger Cave'
Die adalah temple, tour guide bagi 30 minit tuk jln kat dalam tu
Actually kalu g sana kena la naik ke puncak tapi xmampu la kami kan sebab 4000+ anak tangga nk kena daki.
So kami decide amik gambar kat tangga, patung tiger tu n dragon temple die.
Thailand tu je la tempat yg dorg nk bawak kan hihi

Lepas tu kami ke Farm Outlet(O.T.O- One Tambun One Product) which is tempat yg jual hasil pertanian n kraftangan krabi..kami sempat la grab beberapa brg je bt kenangan.

Pastu sepatutnye kami ke Marine Fish RehabCentre iaitu tempat ikan by royal fmly kat sana..tp sampai je dah tutup so kami mendecidekan diri tuk g check in hotel sbb bdn dah meleket n penat dah berjalan..time tu plak tgh hujan kat sana.

Sampai kat hotel, pye la best sbb hotel sgt la cantik n dkt naw dgn town..n yg penting senang nk makan.
Hotel bg welcome drink n towel tuk sejuk kan badan..n pastu kami duk discuss dgn agent kami for next activiti.
Sebab kan package xsediakan tour to jungle terpaksa la kami topup lagi RM150/pax utk join tour tu..ye la kena manfaatkan masa yg ada n melawat tempat yg best la kan..jungle tour tu termasuk lah pergi ke Emerald pool n elephant tracking(to be continue on Part 4)

Lepas dh settle dgn tour guide tu kami deal plak utk massage(yg kami pilih tuk package tu) nk booking time die..so kami decide nk bt 2nd night after island tour tu sbb time tu mst badan dah sengal2..n kami booking pukul 9 mlm waktu sana then kami pon msk la ke bilik hotel..n yg paling best kami request double bed n dpt plak bilek yg btl2 mengadap pool..mmg diidam-idamkan..rezeki kami hihi..bilik sgt besar n view cantik walopon kat tingkat 3 hikhik.. So layan kan aje gambo dibawah..malas dah nk cite bertapa excitednye kami :))