C O M P L E T E D

thanx syg
dip dulu p0n dapat 
n now for degree
master????



Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur dan Hawa melahirkan saat dirinya terbangun??

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka 
semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa.

Sementara  seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi 
Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan 
nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan 
menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, 
dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, 
seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.


Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.


Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila 
seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang 
menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik 
beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari 
sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang .....
S.A.Y.A  R.I.N.D.U  K.A.M.U
 
syg selalu ckp kalau RINDU 
xdpt jumpe OR xdpt dgr suare tgk je gambar syg
So skrg sy tgh belek sume pic2 syg yg sy ada


Tu makne nye
sy mmg tgh RINDU kat syg sgt


;(

Hanyut – Faizal Tahir

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua
Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja
Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu
Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja

W E E K E N D???

Huhh boring bet0l weekend ni
xda plan langsung
duk umah n tido
pegi keluar released tension kne marah pulak
so camne???

poket dah kering plak tu
bile la bole jadi cam org lain
shopping sakan dengan duit sendiri
ni tak...kang shopping2 kang mst xcukop duit dah
duit p0n habis kat makan aje la

haishhh!!!
ape la aku merepek ni
sepatut nye bersyukur ada kesihatan yg baek
bole kerja,dapat gaji
rezeki ALLAH yg kasi kan
mane kite tawu
esok lusa dapat lagi

Ya ALLAH, ampunkan lah hambamu ini
yg kadang2 xreti nk bersyukur
Semoga aku dimurahkan rezeki
AMIN

Hmmm xtawu nak cite ape lagi
mood dah xda ni 
dah kene marah td sbb xbersabar
aku taw aku salah tp jgn la marah2 cm aku ni xda perasaan
manusia kadang2 terlupa perasaan org bile marah2
Xpe la baek aku diam aje dari
menjawab kang,mcm curah myk dalam api lak

 ..::THE END::..

LONG TIME NO SEE

Lama nye x menconteng2 disini
hahahhha...bz sgt
dah 2 hari bt "charity" kat opis
but it's ok...at least i've got sumthing priceless
which is "knowledge"

At last dapat gak balik awal
sempat g jumpe 'encem macam' sy
rindu sgt2
mcm setahun xjumpa padahal baru berapa hari jek
die tgh kerja ni
ish3..rajin sgt
xpe for our future..sy p0n akan kerja bersungguh2 macam syg jugak
i will make sure,what we've plan before will come true
i'm happy be with U

Owh kenapa sy sgt rindu kat syg ni???
Maybe sbb syg dah botak!!
Owhh tidak sy sgt geram tgk syg botak
sgt kacak n bergaya
hahahhaha~

Tp takut jugak kalu syg dah encem sgt ni
Mule lah cemburu datang hahhahah
it doesn't mean that i'm not trusting U
juz worried girls jatuh hati kat syg
xpatut kan heheheh...
tp ape yg girls out there want is guy like U
trust me!!

U make everyone feel comfortable
c0z u r 2 honest n slumber
at 1st mmg dorg feel annoying...but lame2 confirm suke
waaaaa~
mcm kes sy jek memula dgn syg

Whatever la...janji kite taw ape yg patut kite buat ok
respect n love each other
I LOVE U SYG

4 golongan lelaki ke neraka ..



Pertama: Ayahnya
 Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia.Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya.Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.. tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anaknya.

Kedua: Suaminya 
Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat,memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram,apabila suami mendiamkan diri.. Walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal)maka dia akan ditarik oleh isterinya.

Ketiga: Abang-abangnya
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh kepala abang-abangnya.. jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM. Tunggulah tarikan adiknya di akhirat.

Keempat: Anak Lelakinya 
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan diakhirat kelak.. Nantikan tarikan ibunya.

Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat...maka kaum lelaki yang bergelar ayah / suami / abang atau anak harus memainkan peranan mereka yang sebenar tidaksilap firman ALLAH S.W.T.:-

" Hai anak adam peliharakanlah diri kamu serta ahli kamu dari api neraka,di mana bahan pembakarnya ialah manusia dan batu-batu.."

Hai wanita, kasihankan ayah anda, suami anda,abang-abang anda serta anak-anak lelaki anda..Kesiankanlah mereka dan juga diri kamu sendiri..jalankan perintah ALLAH S.W.T. dengan bersungguh-sungguh dan dengan penuh ikhlas..

Akhir kata, marilah kita berdoa agar kita semua terselamat dari ditarik dan tertarik oleh mana-mana pihak. Harga seseorang muslim adalah sangat berharga.
ALLAH S.W.T. nilaikan seseorang muslim dengan SYURGA.. semua kaum muslim masuk syurga..janganlah kita membuang atau tidak mengendah janji ALLAH S.W.T.

Semoga kita semua tergolong dari ahli syurga yang memasukinya tanpa hisab.

AMIN YARABBALALAMIN

I L O V E THE W A Y U L I E

Just gonna stand there and watch me burn
Well that's all right because I like the way it hurts
Just gonna stand there and hear me cry
Well that's all right because I love the way you lie
I love the way you lie

I can't tell you what it really is, I can only tell you what it feels like
And right now it's a steel knife in my windpipe
I can't breathe but I still fight while I can fight
As long as the wrong feels right it's like I'm in flight
High off her love, drunk from my hate, it's like I'm huffin' pain
And I love it the more I suffer, I suffocate
And right before I'm about to drown, she resuscitates me, she fckkin' hates me
And I love it, "wait, where you goin'?"
"I'm leavin' you," "no you ain't come back"
We're runnin' right back, here we go again
So insane, cause when it's goin' good it's goin' great
I'm superman with the wind at his back, she's Lois Lane
But when it's bad it's awful, I feel so ashamed I snap
Whose that dude? I don't even know his name
I laid hands on her
I'll never stoop so low again
I guess I don't know my own strength

Just gonna stand there and watch me burn
Well that's all right because I like the way it hurts
Just gonna stand there and hear me cry
Well that's all right because I love the way you lie
I love the way you lie

You ever love somebody so much you can barely breathe
When you with em you meet and neither one of you even know what hit em
Got that warm fuzzy feeling
Yeah them chills used to get em
Now you're getting fuckin' sick of lookin' at em
You swore you'd never hit em, never do nothin' to hurt em
Now you're in each other's face spewin' venom in your words when you spit em
You push pull each other's hair
Scratch claw hit em throw em down pin em
So lost in the moments when you're in em
It's the rage that's the culprit, controls you both
So they say it's best to go your seperate ways
Guess that they don't know ya
Cause today that was yesterday
Yesterday is over, it's a different day
Sound like broken records playin' over
But you promised her next time you'll show restraint
You don't get another chance
Life is no nintendo game, but you lied again
Now you get to watch her leave out the window
Guess that's why they call it window pane

Just gonna stand there and watch me burn
Well that's all right because I like the way it hurts
Just gonna stand there and hear me cry
Well that's all right because I love the way you lie
I love the way you lie

Now I know we said things, did things, that we didn't mean
And we fall back into the same patterns, same routine
But your temper's just as bad as mine is, you're the same as me
When it comes to love you're just as blinded
Baby please come back, it wasn't you, baby it was me
Maybe our relationship isn't as crazy as it seems
Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano
All I know is I love you too much to walk away though
Come inside, pick up the bags off the sidewalk
Don't you hear sincerity in my voice when I talk?
Told you this is my fault, look me in the eyeball
Next time I'm pissed I'll aim my fist at the drywall
Next time there won't be no next time
I apologize even though I know it's lies
I'm tired of the games I just want her back
I know I'm a liar if she ever tries to fuckin' leave again
I'ma tie her to the bed and set this house on fire
Just gonna

Just gonna stand there and watch me burn
Well that's all right because I like the way it hurts
Just gonna stand there and hear me cry
Well that's all right because I love the way you lie
I love the way you lie
[End]

W H O CAN G I V E ME T H I S???


Leica D-LUX 5 Digital Camera (Black) 


Product Highlights

Super-Fast F/2.0 Lens

High Resolution 10.1MP

24-90mm (Equivalent) 3.8x Zoom Lens

3" LCD Display

Classic Leica Design

720p HD Video

O.I.S. Image Stabilization

Professional Quality Image Processing

Sensitivity Up to 12800 ISO

3rd R A Y A 2010 = BERAYA LAHHHH~

Barulah RAYA namenye
beraya disana sini...
Hari ni 1st raya aku actly..
1st umah aku pegi umah MAKLANG
open house merangkap kenduri d0a selamat
tuk cousin aku MAMAT yg akan fly 14th ni 
further study 
when is my turn???
ngeee~

Seron0k ber0nok2 arini jumpe
makcik p0kcik n cousins2 aku 
bukan slalu dapat jumpe camni EXCEPT during RAYA
heheheh
cume m00d xberapa nk naik la c0z family sume 
xcukup ahli hehhe~
tp yg ada p0n dah meriah jugak
huhuhh

TQ makLANG n family
lauk2 sume sedap n siap tapaw beb huhuh
next open house umah makngah lak kt bangi
tp keje bebbb
adoiii~
camno???

Ni adalah beberapa pic kenangan 
raya tahun ni 
ENJOY



macam amek gambar tyme skolah d0lu2
hehehhe
Depan: Abg fuad, makngah, MAK, maklang, makcik, maksu, kaklong, maksu timah, izzah, salamah
Blakang: Busu/Syurah,AKU,AYAH, mamat, paklang, burhan, pakngah, muaz, kakngah, abg alid
( mahap ada kezen yg aku xingat name dorg huhuhu)

..::THE END::..

2nd R A Y A 2010 = M O V I E

CUTIII ser0n0k ber0n0k2 hhahaha
at last cuti "gahye" jugak heheheh
Dah hepi22 cuti nk raye skali pagi td kene tinggal daaa..
Mak lik k.sgor dgn angah
n aku tgl s0rg
ala2 "HOME ALONE" gitu 
hehehehh
senanye TERlajak tid0 2pasal kene tgl ;(

Xpe2 kne tinggal
slamat kakasih hati ada kt cni 
call pye call xangkat2
td0 xhengat dunia agaknye
setelah beberapa kali call akhirnye angkat gak
So pergilah kami tgk wayang
niat nk tgk GROWN UPS
tp HAMPEH xda plak kat JJ
Last2 tgk la cite ni....
gile X best..
xmcm SENARIO yg dlu
xklakar...cite slow
sampai BF aku p0n leh td0..
Wahid p0n xda..
y?
sgt BORING!!
tp slamat tyme raye so bole dimaafkan
tp xw0rth it lnsg g tgk
bek tgk ASTRO lg byk cite best
ngaaaa~
ni kritikan yg MEMBINA ye..
BUKAN menghina
TQ to my SYG sbb temankan sy yg telah ditinggalkan td
n TQ 4 d shirts..it's very C A N T I K
& size p0n sedang2 elok je
pandai SYG pilih ;)
yess da bju baru nk g keje
yeeehaaaa

..::THE END::..

1st R A Y A 2010 = W O R K I N G

Salam Aidilfitri
uhuhhu
raya...rayaa...
kerja...kerjaaaa~
xkisah la kerja ke X same aje kan
cuti p0n enjoy kerja p0n enj0y
H E P P Y
S E L A M A T  H A R I  R A Y A  
A I D I L F I T R I  
M A A F  Z A H I R  &  B A T I N



30 Perkara Perempuan x Sempat Bgtau Lelaki.....

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.


5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!


6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.


7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.


8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.


9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.


10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.


11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.


12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.


13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.


14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.


15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.


16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.


17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!


18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.


19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.


20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.


21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!


22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.


23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.


24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.


25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.


26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..


27. Senjata wanita adalah airmata!!


28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.


29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...


30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

M E R D E K A zaman d0lu2

SELAMAT MENYAMBUT HARI MERDEKA


yawwwww....tapi kene keje la time merdeka
ye la keje kt UK la katakan hahhaah~
tp tadi b4 g keje terdengar MAK & AYAH tengah citer pasal perarakan hari merdeka
tetiba tersengih lak huhuh
mane tak nye teringat time kecik2 sambut merdeka

Dulu masa kecik2
pagi2 dah bangun tercongok depan tv
nak tengok perbarisan Hari Kebangsaan
mane tak excited nye...
kalu AYAH sendiri yg masuk berbaris
sanggup bangun pepagi nk tgu AYAH punye 'bank' lintas
pas2 nampak muke AYAH kat tv ramai2 sorak 
cam AYAH kami  jek yg masuk tv
klaka..klakaa....
MERDEKA TAHUN 1994
AYAH pegang bendera belah kiri
BERGAYA~

Pas abes perbarisan
ada jet2 terbang
time tu sume lari kuaw nak tgk jet lalu
best nye time tuh
tgk jet lintas atas umah~
baru nk kenal dunia
sumenye excited jek

Walaup0n AYAH & MAK
  TAK penah bawak kami kuaw
malam merdeka tengok bunga api,
 kire masa kul 12, jenjalan malam merdeka
&
  pagi merdeka tengok perbarisan kat dataran
kami tetap sambut MERDEKA
kat RUMAH
 hahhaha~

..::THE END::..

M O V I E S

Dah lame tak pegi tgk m0vie..
at last,dapat gak pegi huhuh
slalu dengar member2 jek cite
slamat cite sume best2
tak rugi pegi tgk hahahah




pergi tengok dengan bucuk masam saye
best2 dapat dating skali huuhuhh <3




Masuk wayang lambat 15min,so dah missed intro die
tp slamat xlame sgt dalam 10min cite start jek
G E M P A K ok cite ni
sampai xda chance nk usha org sebelah
yg penting pas abis cite
aku lah EVELYN SALT tuh
hahhahaha


Cite ni p0n best jugak
dah lame kuaw tp skang baru dapat tengok
slow ckit la tp klakar huhuhu
yg penting NICHOLAS CAGE ada
sukee~
Dah abis cite, dan2 aje bf kesyganku ni ada lak magic ntah hape2 die
kunun die la hero huhuh
ye la H E R O aku je la
Luv U syg
ngeeee~

..::THE END::..