Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur dan Hawa melahirkan saat dirinya terbangun??

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka 
semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa.

Sementara  seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi 
Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan 
nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan 
menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, 
dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, 
seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.


Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.


Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila 
seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang 
menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik 
beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari 
sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang .....
S.A.Y.A  R.I.N.D.U  K.A.M.U
 
syg selalu ckp kalau RINDU 
xdpt jumpe OR xdpt dgr suare tgk je gambar syg
So skrg sy tgh belek sume pic2 syg yg sy ada


Tu makne nye
sy mmg tgh RINDU kat syg sgt


;(

Hanyut – Faizal Tahir

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua
Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja
Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu
Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja

W E E K E N D???

Huhh boring bet0l weekend ni
xda plan langsung
duk umah n tido
pegi keluar released tension kne marah pulak
so camne???

poket dah kering plak tu
bile la bole jadi cam org lain
shopping sakan dengan duit sendiri
ni tak...kang shopping2 kang mst xcukop duit dah
duit p0n habis kat makan aje la

haishhh!!!
ape la aku merepek ni
sepatut nye bersyukur ada kesihatan yg baek
bole kerja,dapat gaji
rezeki ALLAH yg kasi kan
mane kite tawu
esok lusa dapat lagi

Ya ALLAH, ampunkan lah hambamu ini
yg kadang2 xreti nk bersyukur
Semoga aku dimurahkan rezeki
AMIN

Hmmm xtawu nak cite ape lagi
mood dah xda ni 
dah kene marah td sbb xbersabar
aku taw aku salah tp jgn la marah2 cm aku ni xda perasaan
manusia kadang2 terlupa perasaan org bile marah2
Xpe la baek aku diam aje dari
menjawab kang,mcm curah myk dalam api lak

 ..::THE END::..

LONG TIME NO SEE

Lama nye x menconteng2 disini
hahahhha...bz sgt
dah 2 hari bt "charity" kat opis
but it's ok...at least i've got sumthing priceless
which is "knowledge"

At last dapat gak balik awal
sempat g jumpe 'encem macam' sy
rindu sgt2
mcm setahun xjumpa padahal baru berapa hari jek
die tgh kerja ni
ish3..rajin sgt
xpe for our future..sy p0n akan kerja bersungguh2 macam syg jugak
i will make sure,what we've plan before will come true
i'm happy be with U

Owh kenapa sy sgt rindu kat syg ni???
Maybe sbb syg dah botak!!
Owhh tidak sy sgt geram tgk syg botak
sgt kacak n bergaya
hahahhaha~

Tp takut jugak kalu syg dah encem sgt ni
Mule lah cemburu datang hahhahah
it doesn't mean that i'm not trusting U
juz worried girls jatuh hati kat syg
xpatut kan heheheh...
tp ape yg girls out there want is guy like U
trust me!!

U make everyone feel comfortable
c0z u r 2 honest n slumber
at 1st mmg dorg feel annoying...but lame2 confirm suke
waaaaa~
mcm kes sy jek memula dgn syg

Whatever la...janji kite taw ape yg patut kite buat ok
respect n love each other
I LOVE U SYG