STROLLER

Sepanjang mengandung..benda alah ni la yang duk difikir kan
Kenapa ye?
Sebab aku ni berapa kuat nk dukung budak lama-lama..so aku kena kuarkan duit untuk beli 1 stroller yang tahan lama dan berkualiti n berguna serba serbilah
Walaupun mahal tp biar worth it la kan

So stroller pilihan aku adalah:


Aku agak cerewet benda alah ni..sebab aku nk beli benda biar die tahan lama
And alhamdulillah ini lah die..sangat tak mengecewakan
Tp sebelum aku beli banyak research aku buat. 
Antara criteria stroller yang aku nak:
  • Sesuai dari newborn sampai la 3 or 4 tahun yang mana anak aku memang malas nak jalan dalam range umur camtu budak-budak still nak berdukung n silap-silap sampai 6-7 tahun
  • Boleh recline, since tak sanggup aku tengok baby tidur duduk
  • Senang nk tutup & pasang *tak perlu bersilat nk bukak or tutup 
  • boleh protect anak aku dari panas & hujan coz skng banyak stroller just cover kepala tapi badan baby habis kena panas/hujan
  • 4 wheel drive ko..kalau dah dengar ni mestilah tahan lasak
  • tak berapa berat & terlalu ringan coz kalau berat aku tak larat angkat & kalau ringan takut baby senang tergolek
  • boleh bukak and cuci..budak-budak kan comot kalau bagi makan or minum konfem jatuh or tumpah..so aku nk yg boleh basuh n tak la anak aku duduk kat stroller yg kotor kan
  • yg ni penting sekali..price tak mahal and bersesuaian la dengan ciri-ciri yang aku nak





Yang kat atas ni contoh je..colour yang aku pilih of coz la favourite aku MERAH
Aku beli kat mybbstore price RM1,008.00(member price)
Ni ciri-ciri MacLarenTechnoXT

Features:
Basic Weight 7.2KG/15.8LB
-Actual weight of stroller frame, seat, and harness only.
 4 Seat Positions
-Multiple-position recline for added comfort.
 Capacity 15KG/55LB
-Tested to UK and US weight capacity standards.
 Appropriate Age
-Newborn to 25KG/55LB
 Reflective Accents
-Increases visibility and ensures safety at night.
 One-Hand Recline
-Single handed adjustable backrest provides ease for parents and comfort for children.
 Adjustable Legrest
-Adjusts for desired comfort with memory technology to maintain position.
 Viewing Window on Hood
-Keep an eye on baby through the viewing window on the hood.
 Expandable Hood
-Hood expands to provide maximum protection from the sun.
 Height Adjustable Handle
-Multiple positioned tall handles for enhanced flexibility and comfort.
 Front/Rear Suspension
-Allows the stroller to manoeuvre effortlessly over rugged terrain.
 Extendable Sun Visor on Hood
-Provides extensive coverage and added protection from the sun.
 Infant System
-A protective head and foot barrier that safely cocoons newborn babies.
 Head Hugger
-Coordinating head hugger included.
 Compact Umbrella Fold
-Simple fold mechanism for easy portability and storage.
 High Perfomance Aluminum
-Durable engineering material developed for endurance and lightweight handling.
 Five Point Harness
-Buckle with two-finger release mechanism to keep children securely fastened in the stroller.
 One-Hand Fold
-A single-hand umbrella fold action that easily opens and collapses stroller.
 Water Proof Hood
-Large water proof hood with rear apron for additional coverage and UPF +50 sun protection.
 Carry Strap
-Attached to the chassis for ease of transport once the stroller has been folded.
 Raincover Included
-Shield child from rain, wind, and snow whilst allowing ample ventilation.
 Tether Strap
-Added assurance to keep your stroller securely tethered to you wherever you go.
 Washable Seat Fabric
-Feature to keep stroller seat clean by simply hand washing and lay flat to dry.
 Ergonomically Optimised Handles
-Angled handles for added comfort and ease of steering.
 Foot Operated Linked Brakes
-A single-step brake pedal that locks and unlocks both rear wheels.
 Shopping Basket
-Provides ample storage to carry sundries and stroller essentials.
 Fits Through Standard Doorway
-Compact design for easy manoeuvrability through standard doorways.




Tengok si kenit tu bukan main bahagia duk dalam tu..and buat parents sume ada nasihat nak bagi, ajar anak-anak duk dalam stroller dari kecik coz bile die dah besar tak da la meronta-ronta nak suh dukung..tapi tak semua budak ye..
Ok ape yg aku tak berapa suke kat stroller ni:

* shopping basket die tu..bile dah recline dah xboleh masuk barang
* sunvisor die tu aku tak tau ape masalah asik nk terbukak je bile aku dah lipat
* stroller agak panjang bile lipat, agak tak muat kat bonet viva/myvi, so kena berdirikan dalam kereta jugak la
*berat tu still boleh angkat tp cam berat bola bowling no 10

Yang lain sume aku puas hati...so harap-harap bertahan lah seperti nama die hahaha...
banyak aku invest untuk ko wahai stroller

.::THE END:.




No comments:

Post a Comment